a balloon
Optisyenin Sesi
Optisyenin Sesi
Optisyenin Sesi Reklam
Optisyenin Sesi Reklam
Reklamı kapat
Optisyenin Sesi Reklam
Optisyenin Sesi Reklam
Reklamı kapat

Nurhan ÜTÜCÜ’den, Sayın Taylan Bey’e ,

Ancak anladığım kadarıyla ifadelerinizde konunun farklı yerlere gittiğine hatta bazı başka kuruluşların isteklerinin bulunduğu unsurlara gittiğine dikkat ettim .

11 Temmuz 2011 - 14:20 'de eklendi ve 5249 kez görüntülendi. A+A-

Nurhan ÜTÜCÜ’den, Sayın Taylan Bey’e ,

Sayın Taylan Bey ,

Ben de sizin gibi Hayim Beyin söylediklerinin doğruluğuna katılıyorum . Ancak anladığım kadarıyla ifadelerinizde konunun farklı yerlere gittiğine hatta bazı başka kuruluşların isteklerinin bulunduğu unsurlara gittiğine dikkat ettim.

Örnegin servis istasyonu olmadığı için urunu tedarikçiye gönderdiğiniz ve 35 tl lik urun için 20 tl kargo ücretini meslektaşlarımızın ödediğini vurgulamışsınız. Ancak bu tedarikçi ve gözlükçü  arasında yapılan satış öncesi anlaşma sonrasında su an bahsettiğiniz konuma gelebilir .

İkincisi  ben yanlış biliyorsam beni düzeltin ancak benim bildiğim kadarı ile bizim mesleğimizde son kullanıcıya satısı yapan kişi aynı zamanda  tedarikçilerin servis istasyonlarıdır ve sattıkları urunun garantiye girip girmeyeceği konusunda karar verecek mecralardan biridir ,yani urunu bize kargo ile ulaştırmak yerine bunun garantiye girip girmediğinin kararını müşteriye bildirebilirler . (Tabi olması gereken ne ise onu ifade ederek cunku cogu tedarikçinin urunu bizzat görmek istemesinin sebebi geçmişten kaynaklanan her seyin garanti kapsamında yenilenme talebidir ) Ancak cogu meslektaşımız Hayim beyin de belirttiği gibi arızalı urun her ne olursa olsun onun cozumunu mağazada uretme aşamasından kaçmaktadır ve bana sorarsanız asıl sorunlardan biri budur . Onun yerine firmaya gönderelim incelesinler gerekeni yaparlar veya  hallederler demeleridir bu kelimeyi ifade ettiğiniz anda zaten 1-0 yenik başladınız nerdeyse konu bitmiş demektir o kullanıcı kesinlikle ret cevabı alacağına inanmaz inandıramazsınız da.

Ancak mağaza ya geldiğinde siz o kişinin karsısında dik durabiliyor ve ona bunun neden garantiye girmeyeceğini ifade ediyorsanız o zaman o kullanıcının fikirleri değişir cunku daha ilk elden aldığı yanıt bellidir daha bunun oluru varmıdır, yokmudur gibi bir aşama yoktur .

Dahası gozluk çerçevesi genellemeye vurduğumuz zaman oyle bir urundur ki devamlı takıldığından dolayı zaten fabrikasyon bir hatası var ise en gec 1 bilemediniz 2 ay içerisinde arızası ortaya çıkan bir urundur çıkıp da bu arıza 18 ay beklemez (Bunu neden ifade ettim cunku genelde bize gelen urunler hep o yaslarda ). Bu durumda bir ürün belli bir kullanım sonrasında onunuze kırılmış olarak geliyorsa zaten asli olarak düşünürsek garantiye girmiyordur ama Uygulamada ne kadar başarılıyız bu tartışılır tabi.  Neden diye sorarsanız ona da basit bir ornek verebilirim  ornegin 18 ay dediğimiz süre 540 gune tekabül eder ve kullanıcı günde en az 2 kere bu urunu siliyordur bu da minimum 1080 kere urunu doğru yerden tutup mu siliyor yanlış yerden mi siliyor ifadesini onumuze getirir cunku benim gordugum kadarıyla cogu gozluk kullanıcısı gozlugu nasıl silmesi gerektiğini dahi bilmiyor veya biliyor ama uygulamıyor bu bahsettiğim belki de benim kullanım hatasını ifade edebilicek  en ufak bir unsurdur ben sizlere bunun gibi 100 lerce unsur daha sayabilirim ancak bu yazının sonu gelmez o zaman …

Dahası garanti belgesinde aslını aldım vs imzalar ya da simdi yeni moda olan belgeler eski tarhliymiş yok 2 sene dolmak üzereymiş bana bunun yenisini yollayın sgk oyle istiyor  gibi konular gündemde .  bu konuların muhatabı bence zaten biz değiliz bunun muhatabı SGK dır .Bunu sizden sgk istiyor ancak garanti belgesi Sanayi ve tİc. Bakanlıgından musadesini aldığımız bir evraktır Dahası bu urunlerin faturası sizde mevcuttur  Bence siz tedarikçilerden yeni  evrak istemek yerine ben bu urunu 2003 te almışım arkadaşım faturası da burda ve o gunun sartlarında istenen tum kanun ve kurallarına uygun bir sekilde alım yapılmış siz neye dayanarak benden bunu istiyorsunuz diye bir soru sormadığınız surece karsınızdaki sizden her gun yeni bir evrak istemeye devam eder . Nasıl olsa ne isterse veriyoruz .

Tabi bir de bu konuya o taraftan bakmak lazım  Siz bu kurumdan bir bedel tahsil ettiğiniz zaman o da burada bazı ikilemler görmesi halinde size karsı tum zorlukları çıkarır ve çıkartmaya devam edecektir . Madem yaptığınız anketlerde bu kadar zorlanıldığı ortaya çıkıyor  sgk dan ucret talep etmeyin onun yerine hastanıza urunu fatura edin hastanız size ücretini odesin daha sonra da gitsin sgk dan faturasının ne kadarını oduyorsa onu tahsil etsin siz hastanıza fatura ve garanti belgesini teslim edin garanti belgesi vermediler gibi bir ifadede bulunmalarına karsın da faturaya belge nosunu yazın böylece hic bir seyle uğraşmazsınız. Hem bunu yaptığınızda Meslektaslarımız anında ücretlerini kesinti olmadan tahsil etmiş olur hem de inanın 35 tl değil daha pahallı urun satabilirler cunku benim yaptırmış olduğum ankete gore de sgk hakkını kullanan cogu gozluk kullanıcısı o urun için ciddi bir ucret ödendiğine inanıyor hem de  hic bir prosedürle de ugrasmıs olmazsınız bu sefer uğraşacak kurum sgk dır . Cunku yazınızın son cümlesindeki Karekodun bu isi çözebilir ifadenizin da bunu saglayacagına ben inanmıyorum daha öncesinde Hayim Bey in Rustu Beyin ve benim Fona inanmadığımız gibi bu kaçağı artırır dedik ki nitekim oyle oldu  yine de aynısı olmaya devam edecek  eminim ki pahalı urunlerin karekodlarının hepsi kacak gözlüklere kullanılıcak cunku genelde pahalı urunlerin veya sgk hakkını kullanmayan kullanıcıların garanti belgeleri müşteriye verilmemektedir.

Neyse benim asıl söylemek istediğim konu sunu bilmenizdir ben satış yaptığım tum meslektaşlarıma sonuçta yaptıkları ticarettir ve yaptıkları ticaretin kendilerine artı yönde dönmesi için elimden geleni yaparım cunku ben onlar hayatta olduğu sürece ürün satısı yapabilirim yani talepte bulunmaları için her turlu imkanı sağlarım Hatta  benimle aynı fikirde olan bir cok tedarikçi olduğuna da eminim . Ancak bunu yaparken tek bir seyi goz ardı edemeyiz bu ticaretin sonunda tedarikciler de  , mesleğini icra eden gözlükçü arkadaşlarımızın da, son kullanıcılar da yapılan alışverişten mutlu olmalıdır. Ben sahsım adına sektörü mutlu edecek yolun burdan geçtiğine inanmaktayım .

Yazımı sonlandırırken fikirlerimin  benim Uyesi bulunduğum hiçbir kurumun ortak kararı olmadığını sadece sahsımın düşünceleri olduğunu belirtmek isterim.

Saygılarımla


Nurhan ÜTÜCÜ

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER HABERLER
Türkiye Göz Sağlığı Araştırması Türkiye Göz Sağlığı Araştırması

Türkiye’de Optik Sektörü AB ülkelerine göre çok daha farklı bir konumdadır. Gözlük kullanma oranı gelişmiş ülkelerde % 55 civarında olu...

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayra...

“Bütün cihan bilmelidir ki artık bu devletin ve bu milletin başında hiçbir kuvvet yoktur, hiçbir makam yoktur. Yalnız bir kuvvet vardır...

Tek gözü görmeyenler ehliyet alabiliyor Tek gözü görmeyenler ehliyet alabiliyor...

Renk körleri herhangi bir şart aranmadan, tek gözüyle görenler de belirli koşulları taşımaları halinde sürücü belgesi sahibi olabilir.....

Vefat ve başsağlığı Vefat ve başsağlığı

Merhumeye Allah’tan Rahmet, Kederli Ailesine, Sevenlerine, Camiamıza Sabır ve Başsağlığı Dileriz....

HABER HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİZİ BELİRTMEK İSTERMİSİNİZ?(7 Yorum)
Subscribe
Bildir
guest

7 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
Taylan KÜÇÜKER
Taylan KÜÇÜKER
11 Temmuz 2011 15:20

GÖZLÜK ÇERÇEVESİNE GARANTİ OLMAZ!!!
AB” DE BÖYLE BİR UYGULAMA YOK
“CE” UYGUNLUK ARANIR HASTAYADA
KULLANIM KILAVUZU VERİLİR

BU UYGULAMDAN BEKLENEN MAKSAT ELDE EDİLEMEMİŞ VE MİYADI DOLMUŞTUR.
GELİN GARANTİ BELGESİ UYGULAMASINI TÜM SEKTÖR ORTAK AKLIMIZI İRADEMİZİ BEYAN EDEREK KALDIRALIM KALDIRILMASI YÖNÜNDE ÇALIŞMA YAPALIM

ZAFER COŞAR
ZAFER COŞAR
11 Temmuz 2011 14:50

uzun uzun yazmışsınız 35.- , 40.- liralık gözlük çerçevesine garanti olurmu , arabamı yandan vurdum hani garanti .. metal çerçeveler terden oksitleniyor, değiştir garantiden, yerli üretici firmalar garantiye çalışsınlar.

sarp akan
sarp akan
11 Temmuz 2011 15:19
Reply to  ZAFER COŞAR

Zafer bey zaten bu yazıda farklı bir sey denmiyor ki sahsi kanaatinizce garantiye girmiyorsa bu garantiye girmez yenisini alıcaksınız deyin veya tamir edin ucret alırsanız alın gibi bir ifadede bulunuluyor ama bu cevabı o anda verin kargolayıp kendilerine bile yollamayın cunku yolladıgınızda o musteri degişim bekliyor deniyor

Taylan KÜÇÜKER
Taylan KÜÇÜKER
11 Temmuz 2011 15:23
Reply to  sarp akan

SARP AKAN BEY ,SAYIN ÜTÜCÜ NÜN YAZISINI ÇOK GÜZEL ÖZETLEMİŞ

Hayim K. YANAROCAK
Hayim K. YANAROCAK
12 Temmuz 2011 07:32
Reply to  ZAFER COŞAR

Sayın Zafer Bey, bu tartışma platformunu başlatan kişi olarak, gerek ben, gerek Sayın Taylan Küçüker, gerekse Nurhan Bey sizinle aynı şeyleri söylüyoruz. Sitede 08/07/2011 günü yayınlanan ilk yazımı okuyacak olursanız, herkesin aslen aynı fikirde olduğunu ancak muhtelif sebepler dolayısıyla uygulamanın farklı şekle gittiğini yazmıştım. Bu yanlış uygulama sebebiyle de tüketicilerin bunu kazanılmış bir hak olarak algıladıklarını da izah etmiştim. Burada uygulamayı düzeltme işi kanaatimce bu işten en büyük zararı gören perakende gözlükçülere, tüketici ile yüzyüze gelmeleri sebebiyle düşmektedir. Ancak yazımda da belirttiğim üzere sektörün tüm kesimlerinin temsilcilerinin acilen bir araya gelmeleri ve sorunu halledecek çalışmayı yapmaları gerekmektedir.

Taylan KÜÇÜKER
Taylan KÜÇÜKER
12 Temmuz 2011 17:15

GÖZLÜK GİBİ BİR ÜRÜNDE GARANTİ BELGESİ UYGULAMASININ PRATİĞİ YOKTUR. YAŞADIĞIMIZ BU PROBLEMLER BUNUN APAÇIK GÖSTERGESİDİR . AB DE ÖRNEĞİ YOKTUR ,GARANTİ BELGESİ UYGULAMASI KALDIRILMALIDIR KALDIRILMASI YÖNÜNDE YAPILACAK HER ÇALIŞMAYA ANADOLU FEDERASYONU OLARAK DESTEK VERİRİZ.SGK Optisyenlik müesseselerine ait reçeteleri bile örnekleme yöntemi ile incelemektedir. Reçetelerin tamamının incelenmediği bir durumda,4-5 MİLYON reçetedeki garanti belgelerinin kullanıcı yüzündeki çerçeve ile uyumluluğu nasıl kontrol edilecektir? Konulan kural denetlenemiyorsa, istenen sonuçta elde edilemeyecektir.HİÇ BİR OPTİSYENLİK MÜEESESESİNİN BU UYGULAMAYI İSTEDİĞİNİ DÜŞÜNMÜYORUM .Bizler sivil toplum örgütleri olarak sadece üyelerimizin değil kamununda yararını hak ve mefaatlerini korumalıyız .Ancak bu uygulamanın devam etmeysiyle kamununda gözlükçününde tedarikçininde bir yararı yoktur ,gözlükle… Read more »

Taylan KÜÇÜKER
Taylan KÜÇÜKER
11 Temmuz 2011 14:49

• T.C Sağlık Bakanlığı bünyesinde Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Biyomedikal Mühendislik Hiz. Daire Başkanlığı Piyasa Gözetimi ve Denetimi Şubesi kurulmuştur. CE ‘ye uygunluk bu birim tarafından kontrol edilebileceğine göre garanti belgesi uygulaması AB ülkelerinde olduğu gibi Ülkemizdede kaldrılmalıdır.
Tüketiciye sadece kullanım kılavuzu verilmelidir.

Hocaoğlu Optik
SON EKLENEN HABERLER
Türkiye Göz Sağlığı Araştırması Türkiye Göz Sağlığı Araşt...

Türkiye’de Optik Sektörü AB ülkelerine göre çok daha farklı ...

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı 23 Nisan Ulusal Egemenlik...

“Bütün cihan bilmelidir ki artık bu devletin ve bu milletin ...

Tek gözü görmeyenler ehliyet alabiliyor Tek gözü görmeyenler ehli...

Renk körleri herhangi bir şart aranmadan, tek gözüyle görenl...

Vefat ve başsağlığı Vefat ve başsağlığı

Merhumeye Allah’tan Rahmet, Kederli Ailesine, Sevenlerine, C...

Yakın gözlüğüne alternatif damla eczane raflarında yerini aldı Yakın gözlüğüne alternati...

Damlanın 40 yaş üstü bireylerde daha etkili olduğu ve 6 ile ...

Dikkat, konjonktivit mevsimi başladı! Dikkat, konjonktivit mevs...

İçimizi ısıtan bahar aylarına geçiş döneminde uyanan doğa, m...

2024 yılı stajyer maaşı ne kadar? 2024 yılı stajyer maaşı n...

İş dünyasına adım atmak, öğrenmek ve deneyim kazanmak isteye...

Mesul Müdürlerin İzin Hakkı Mesul Müdürlerin İzin Hak...

Ve yaz geldi. Optisyenler izini hakketti. Şimdi izinler nası...

Sivas’ ta Bayramlaşma Sivas’ ta Bayramlaş...

Valimiz Sn. Yılmaz Şimşek'in ev sahipliğinde, düzenlenen bay...

‘Gözlük’lere dikkat! ‘Gözlük’lere dikkat!...

Ülkemizde gözlük sektörü milyonlarca dolarlık önemli bir sek...

Magazin HABERLERİ
Web TV