BIST 100
10.929,77 0,54%
DOLAR
40,8924 0,03%
EURO
47,7027 0,01%
GRAM ALTIN
4.386,75 0,14%
FAİZ
39,96 0,00%
GÜMÜŞ GRAM
49,91 -0,19%
BITCOIN
115.051,00 -1,22%
GBP/TRY
55,2395 0,01%
EUR/USD
1,1659 -0,02%
BRENT
66,20 -0,60%
ÇEYREK ALTIN
7.172,34 0,14%
İstanbul Parçalı Bulutlu
İstanbul hava durumu
27 °

Biz neden SGK kurumuna gözlük yapıyoruz?

Öncelikle tüm mağaza sahibi, optisyen arkadaşlarıma iyi çalışmalar dilerim.

Yaklaşık olarak 10 senedir sektörde çıraklık, satış personeli, atölye personeli, ön muhasebe personeli, optik yazılım pazarlaması görevlerinde bulundum. Şu an İzmir Bergama ilçesinde 2 adet optisyenlik müessesi sahibi olarak faaliyet göstermeye devam ediyorum. Siz değerli meslektaşlarımla paylaşmak istediğim ve nasıl göz ardı edildiğini bir türlü çözemediğim birkaç konu bulunmaktadır.

Bunların 1. ayağı ve aslında en önemlisi ne için sürekli birbirimizle kavga ettiğimiz SGK ÖDENEĞİ;

Ortalama olarak bir gözlük işletmesinin aylık gideri aşağıda verilmiştir. Bütün arkadaşlarımız incelerse aşağı yukarı kendi hesaplarına denk gelir.

Bu tablonun hemen yanına şu hesabı yapmak istiyorum.

SGK kurumu ay içerisinde 350,000 adet reçete kabul etmektedir.

Her bir reçetenin ortalama 1,5 gözlük ettiğini varsayarsak ve buna 60 tl değer biçersek 50,000*60=21.000.000 TL sonucu çıkmaktadır.

Büyük rakam değil mi?

Ama SGK kurumu kayıtlı Optisyenlik müessesine (4750) bölünce ortalama işletme başına 4500 tl bir bedel düşmektedir.

Fark ettiyseniz yan tablo da daha çerçeve , cam ve cam fire gideri yazılmamıştır.

Bunları yazmasak bile zaten biz her ay ortalama 1750tl sgk ya kendi cebimizden ödeme yapmaktayız.

Bir de olmayan mal maliyetini kendi ürünlerinize göre koyduğunuzda çıkan rakamın hepsi SGK kurumuna hediyemiz olmaktadır. Şimdi sormak istediğim eğer her ay biz SGK kurumuna kendi cebimizden bu kadar para veriyorsak neden onların direttiği anlaşmaya ve kendi verdiğimiz para ile neden akıl almaz cezaları ekstra ödemek durumunda kalıyoruz.

Ayrıca sadece bu SGK bedelini alabilmek için bir reçete için 30 dk müşterinin gözlük beğenmesi +20 dk camların kesim ve montaj süresi + müşterinin görme ile ilgili bir sorunu olacak mı dakika yazamıyorum+ aynı gözlüğün reçetesini işlemeye çalışmak 20-30 dk + 2 sene sınırsız hizmet vermeye zorlanmak ki hiç birimizin mağazası servis noktası değildir. Biz sadece satış hizmeti vermekteyiz. Bu kadar emek ve kendi cebimizden SGK kurumuna ödediğimiz para; bunun bir işletme için anlamı nedir?

Eğer SGK kurumu kendi bünyesinde bu gözlükleri yapmaya kalksaydı eminin aylık ortalama 21 milyon TL olan gözlük harcaması 50-60 milyon TL’ye liraya çıkardı. Lütfen aklıselim büyüklerim; dernek yöneticilerim; konfederasyon başkan ve üyelerimin bunun bize mantıklı bir açıklamasını yapsınlar. Biz neden SGK kurumuna gözlük yapıyoruz?

Paylaşmak istediğim konunun 2. Ayağını 1-2 gün önce optisyenin sesinde bir yazısı yayınlanan İsmail Uyar arkadaşımızın yazısından alıntılar yaparak sürdürmek istiyorum.
Yanlış anlaşılmaması için İsmail Uyar kardeşime beraber çalıştığım ve daha önce çalıştığım optisyen arkadaşlarımın telefonları ve çalıştığım firmaların telefonlarını verebilirim ki beni de yazısında belirttiği MAL!! SAHİPLERİ sınıfına sokmasın.

Biz müessesemizde çalışan yardımcı elemanlarımızı bile tanıtırken çalışma arkadaşlarımız diye lanse eder. Ve öyle davranırız. Asıl konuya dönmek gerekirse İsmail arkadaşımız optisyen sayısının çoğalmasıyla müesseselerin asgari ücretle optisyen istihdam etmeye başlayacaklarından ; kalitenin düşeceğini optisyenlerin çalışmak yerine kendi mağazalarını açmaya yönelmeye başlayacaklarını belirtiyor. Şahsi kanaatim hiçbir mağaza sahibinin asgari ücretle optisyen çalıştırmak gibi bir beklentisi bulunmamaktadır.

Beklentisi aşağıda yazacağım çok sık olan örneklerle karşılaşmamak;

2009 senesi temmuz ayı iş ilanı başvuru cevapları kelimesine dokunmuyorum. Mail ve facebook adreslerimde kayıtlıdır.

--kendime ve deneyimme güveniyorumm bergama için 2000 ytl +kalcak yer +yemeklker fialn olumsuz düşünüyorsanız yorum yapma kardeşim..
2012 iş ilanı başvurusu
---merhaba 2250 maaş ssk kalacak yer temin edebilirseniz çalışabiliriz.
---2500 maaş + yemek + kalacak yer + ssk 6 ay da peşin düşünüyorum.
---2000 maaş+prim+yemek+kalacak yer

Ve telefon ile görüşülen onlarca kişi onları kanıtlayamayacağım için yazma gereği duymadım. Ama aşağı yukarı aynı rakamlar telaffuz edilmektedir. Şimdi sormak istediğim 2012 yılında olan ilanlar yeni mezun tecrübesi olmayan arkadaşlara aittir. Bu fiyatları bu bedelleri kim empoze etmektedir.

Bu sektör sayılı mağazalar hariç yukardaki örnekte de açıkladığım üzere kar etmemektedir. Ve bu arkadaşlarım ne yapabilecekleri konusundan önce birinci konu alacakları ücret olmuştur. 2. Kalacak yer.

Yukarıda verdiğim tabloda atanan hiçbir devlet memuru benim kalacak yerim ne olacak diye bir soru soramamaktadır.

Ayrıca optisyen arkadaşlarım biz senelerimizi verdik diyor. Yukarıda tablodaki devlet memurları sizlerden daha çok senelerini verdi. Ayrıca aynı bölüm olmasa da bizlerde yüksekokul ve fakülte mezunlarıyız Lütfen at gözlüklerimizi çıkartalım gözlerimizden. Eğer bir vicdan varsa insanlarda optisyen sayısının artması kaliteyi düşürecek demesin. Bu sayı artarsa o zaman işinin hakkını yapan; yaptığını alabilecek. Nasılsa bana mecbur bana bu ücreti vermek zorunda diye bir düşünce ortada mevcut olmayacaktır. Samimiyetle söylüyorum.

Bu yazıyı okuyan ve ben sizin mevcut olan cironuzu ikiye katlarım diyen bir optisyen arkadaşım var ise ben gözü kapalı 5000 tl vermeye hazırım.

Ayrıca İsmail arkadaşımın belirttiği bir husus daha mevcut dükkânlarında Çin mallarının satıp mutlu olsunlar diyor. Bana bu gün kendi yazısında belirttiği üzere 5176 optisyenlik müessesinde çin malı bir ürün olmayan bir mağaza göstersin ben 2 mağazamı da devredip mesleği bırakacağım. Artık büyük firmalar bile başta anlattığım maliyet giderlerini düşürmek için orada fabrikalar açmak da veya fason olarak ürün temin etmektedirler. Ne ile kime çamur atma sevdasıdır bu.

Zincir mağazalara gelince o kadar ben merkezci bir zihniyete sahibiz ki onlar zaten çoktan bizi ele geçirmiş durumdadır. Bunun optisyen sayısı artmasıyla hiçbir ilgisi bulunmamaktadır.

Son konu İzmir Koop. İle ilgidir. Düşünce çok güzel birlik çok güzel. Ancak uygulama konusunda bir sıkıntı mevcuttur. Burçin Bey’e sormak istediğim bu kooperatifin kurulmasına ön ayak olmak için dernek başkanlığı sıfatını kullanmış mıdır ki izgozder sitesinde bir yazıda izmir gözlükçüler derneğinin büyük katkılarıyla kurulan kooperatif sözü geçmektedir. Bu derneğe üye olan üyeler kooperatife üye olmak istediğinde neden

1-) Sizin bölgenizde koop bir üyesi bulunmaktadır üyeliğiniz olamaz???
2-) Belirlediğimiz kontenjana ulaştık alım yapamamaktayız???
Ayrıca 3. ağızdan doğruluğundan emin değilim Burçin Bey’in kendi bölgenizde sizde kooperatif kurun söylemidir. Burçin Bey dernek başkanlığı sıfatını kullanarak önderlik ettiği bir kooperatif kurulumu bile zor olmuştur. Biz bireysel olarak hangi sıfatla kendi bölgemizde bu kooperatifi kurabileceğiz. Ve kooperatifin tek amacı üyelerine daha ucuza ürün temin edip kar etmesini sağlamak mıdır?

Peki, bunu yaparken sadece 1 gün önce başvurusu tamamlanan bir müesseye ayrıcalık sağlarken yanındaki derneğe kayıtlı üyeyi neden dışlamaktadır.

Son söz olarak hep beraber itibar ve para kaybetmeyelim. Hep beraber tekrar itibar ve para kazanalım.

Saygılarımla;

Ersin Bikliç / Optisyen

Reklam

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.

nahit pazarbaşı 10.12.2012 13:19

Sayın meslektaşlarım,SGK kimseye zorla sözleşme yap demiyor.İnsiyatif sende,Bilgisine güvenen,mekanını teknolojik açıdan gelişriren,Müşterisini veli nimet olarak gören,itimadı esas kabul eden,, OPTİKÇİ kardeşim hiç endişe etme,seni kimse batıramaz,SGK ile sözleşme yapmanada gerek yok.Müşteri, işin ERBABINA gider,fiyat ve bedel ikinci planda kalır.ALLAH hepimizin işlerini rast getirsin.

Yanıtla
sinan 08.12.2012 21:51

Sabit Salman Bey, yazının kanun gücüyle para kazanma devri cümlesine katılıyorum ve bir önceki yazımda açıklamaya çalıştım, ama diğer açıklamalarınıza açıklık getirmek istiyorum
1.Bakkalda kola 1 TL, çünkü bakkallar odasının verdiği tarife ve karj marjına göre çalışır.
2.Kafeteryada cola 5 TL, çünkü lokantıcılar odasının tarifesine göre(1 ci, 2 ci, 3 cü sınıf) fiyatlar belirlenir.
3.Tıp merkezlerinde SGK nın ödediği ücretin en fazla %30 u fark olarak alınır.
4.Özel vakıf üniversitelerinde SGK nın ödediği ücretin en fazla %90 ı fark olarak alınır.Özel hastanelerde fark tavanı %70 dir.
Senin hizmet sunumunun sınıfı ne cümlesine ise katılmadığımı ifade etmek isterim.
Biz gözlükçüleri SGK sınıf olarak ayırmamış (dal merkezi, tıp merkezi, özel üniversite ve hastaneler gibi)
Zorla anlaşma imzalamadığımıza göre, ya bu hizmeti fark almadan yapacağız, ya da farklı bir çerçeve ve cam takacaksak fark alacaz, fark vermek istemeyen hasta varsa işyerimizde kurum çerçevesi ve standart cam bulundurmayacağız.
AMA ŞUNU DA YAPMAYACAĞIZ. HASTA FARK VERECEKSE AYNI MARKA ÇERÇEVE VE CAMI BENİM İŞYERİMİN DEKORU VE SUNUMU FARKLI DİYE HASTALARI BU SEKTÖRDEN KUŞKU, GÜVENSİZLİK DUYMALARINA NEDEN OLAN FİYATLARLA SATMAYACAĞIZ.
OPTİK SEKTÖRÜ DÜNYADA VE AVRUPADA DA ARTIK ÇOK DEĞİŞTİ. Dediğiniz gibi ülkede de değişti ve değişmeye devam ediyor. Hastadan fark alırken, aklını başına alıp, geçmiş düzenin değiştiğini algıyanlar istediği kadar zincir olsun, bu sektörde ayakta kalmaya devam edecektir.Ben kendimi bu değişime ayak uyduramam, değişim bana ayak uydursun diyenler ise ağlamaya devam edeceklerdir.
PROBLEMİN ÇÖZÜMÜ, PROBLEMİN İÇİNDEDİR, BAŞKA YERDE ARANMAZ

Yanıtla
sabit salman 08.12.2012 14:02

Mecbur olduğun için SGK’lıya gözlük yapıyorsun !
Gözlük reçetesi “gözlükçüyü satın alacak” değerden işlem görüyor piyasada!
Hasta da , Kurum da biliyor bu durumu ve dibine kadar kullanıyor. Senin duruşun burada önem arz ediyor. Bakkalda 1 kutu kola 1 TL, sınıfına göre lokantada 4 – 15 TL arasında satılıyor. itiraz eden varmı? 1 bardak çayın maliyeti ne ki? Kaça içiyorsun en ucuz? 1.5 TL – ile 5 TL arası.
Nedir bu kabullenmişlik? HİZMET ALIMI diyebilirmiyiz? Senin hizmet sınıfın sunumun ne? Bakkal/Büfe tarzındaysa itirazsız 1 TL’ye talim edeceksin kola satarken. Yok porselen tabak, beyaz örtü , kristal bardakta özel kıyafetli hizmetkarlarla marka sunum yapıyorsan yazacaksın 5 TL ödeyecek karşındaki zatı muhterem. Garsona “bu bakkalda 1 TL ama” diye itiraz eden müşteri gördünmü hiç? Öyle bir mekan atmosferi yaratıp, öyle bir duruş ve servis ortaya koyacaksın ki bunu müşterin hissedecek ve sana saygı duyup “hizmetinin bedelini” ödeyecek. Devlet hastanesinde doktor bedava bakıyor doğru mu? özelde titri biraz yukarıdaysa doktorun 300-500 fark ödüyorsun doğru mu? neden? öbürü kötü doktor mu? ehli değilse bakanlık neden çalışmasına izin veriyor? gibi farklı sorgulamalarla konuya açıklık getirebiliriz. ANLAYANA TABİİKİ!. Alışmış millet “KANUN GÜCÜYLE PARA KAZANMAYA” Devlet fiyatı yüksek belirlesin bende zahmetsiz indireyim arpayı dönemi geçti. ANLAMAK LAZIM. Ağlamanın bir faydası yok. Piyasa koşulları inanılmaz değişkenlik göstermekte.
Yeni iş modelleri geliştirenler ayakta kalacak. Anlayın artık…

Yanıtla
ersin bikliç 07.12.2012 22:52

Durmus Bey yazımdaki satır aralarına bakarsanız zaten konunun maas olmadığı açıktır. ben hakedecek olan için neyin bile helal olacagini belirttim. Ceza konusuna gelince bir BİR SGK anımı da ben paylaşıyım. Denetimden bir hafta önce hastam gözlüğü balık avı sırasında 50-60 metre derinliğe düşürüyor. Geliyor yeni gözlük yapıyoruz. Denetimde sistemdeki model no degişik olduğu için reçete bedelinin 10 kati ceza artı olarak 1.5 senelik gözlüklerde marka veya model silindiği için total 6.500 tl cezai işlem uygulanmıştır. Bu bedel kesinlikle mesul müdürümüze yansıtılmamış.tarafımızdan karşılanmıştır. Açık hesap ödeyen müşteriye neden fiş kesilemediğini açıklayamayan mesul müdürümüze bu işlemin cezai şartı 960 tl yansıtılmamıştır. Siz istediğiniz kadar dürüst çalışın size kızan veya meslektaş demeye utandığınız bir hastanın ben bu gözlüğü almadım demesi, sizi ağırceza da yargılama sürecine götürür. Durmus Bey kaçırdığınız şey yazının ilk kısmı olan SGK ödeneği biz kurumdan birşey kazanmıyoruz. biz cebimizden karsıladığımız gözlükler için neden ceza ödüyoruz. şimdi düşününce sizin belirttiğiğiniz meseleninde sebebi bu ödeneğin yetersiz kalışıdır. ve hemen neden maas konusu. benim gercekten öğrenmek istediğim sgk ya neden bu sartlarda gözlük yapıyoruz. ve kurulan koop neden zincir gibi davranıyor. Yoksa ne firma sahibi ne de optisyen arkadaslarımızın hakkıyla sorunum var. herkes keşke bir vicdan muhasebesi yapabilse . iyi akşamlar

Yanıtla
sinan 07.12.2012 22:42

Ersin Bey, yazdıklarınız %100 doğru ama bu %100 doğru olanlar yaklaşık 15 yıldan beri dile getirilmekle beraber sonuç değişmiyor. O zaman başka bir bakış açısı ile sektörun sorununa bakmak gerekiyor. SGK kimseye sormadan, sorsa da değiştirmeden bir sözleşme hazırlıyor ve sözleşme için hiçbir gözlükçüye baskı yapmıyor. Bizler kendi isteğimizle sözleşme ve şartlarını kabul ederek, sözleşmeyi imzalıyoruz. Bu gerçeği kabullenmeliyiz. İkinci konu, işletme maliyetleri bunun karşılığında kurumdan alınan para dengesizliği..Bu da hem gerçek, hem de değişmeyecek bir gerçek.. Kurum uzman bir hekime muayene karşılığı 25 TL veriyor, bizlerde %30 katkı payı olarak 7,5 TL fark veriyoruz. 7,5 TL vermek istemeyen ya aile hekimine ya da devlet kurumlarına gidiyor. Özetle hekime 25 TL veren kurum gözlük bedelini artırmaz ve artırmayacaktır. Zamanında bir yönetici şöyle demişti. SGK yetkilisi şöyle diyor. BEĞENMEYEN VE YAPMAK İSTEMEYEN SÖZLEŞME İMZALAMAZ. BİZ KURUM OLARAK SİZLERE GÖZLÜK PARASI VERMİYORUZ. BİZ O PARAYI HASTALARA VERİYORUZ. SİZ DE O PARALARA GÖZLÜK YAPMAK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ..(gözündeki marka gözlüğü göstererek) BEN BU GÖZLÜĞE HAKKIM DÜŞÜLDÜKTEN SONRA 1.000 TL FARK VERDİM, SİZDE SİZE GELEN HASTALARA KURUM GÖZLÜĞÜ VE KURUM CAMI VERMEK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ. ÖRNEĞİN İŞLETMENİZDE SADECE X MARKA ÇERÇEVE VE X MARKA CAM SATIYORSANIZ, BUNU TABİKİ KURUM FİYATLARINA VEREMEZSİNİZ, BİZ İSTİSNA OLARAK SİZ GÖZLÜKÇÜLERE ÜST LİMİT BELİRLEMEDİK, ALT LİMİT BELİRLEDİK, HASTALARDAN DAHA DEĞİŞİK ÇERÇEVE VE CAM İÇİN İSTEDİĞİNİZ KADAR FARK ALABİLİRSİNİZ. Bu arada yönetici şöyle bir soru sorar, ama efendim bu fiyatlar bizi kurtarmıyor. YETKİLİ O ZAMAN VERMEYİN, SÖYLEDİM YA VERMEK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ.. Yönetici ama verenler var efendim diyince YETKİLİ O SİZİN SORUNUNUZ, BİZİM DEĞİL, O VERİYOR VE KURTARIYORSA SİZ DE VERİN, BU BİZİM KURUMUMUZU İLGİLENDİRMEZ diyor.. Buradan çıkan sonuç, her hastadan değişik çerçeve ve cam vererek fark alacağız.
SON OLARAK İZMİR KOOP, BİR GÜÇBİRLİĞİ DEĞİL, ZİNCİRLERİN KOOP OLARAK TEŞEKKÜLÜDÜR.HİÇ KOOP TA KONTENJAN DOLAR MI??KONUT YAPIYORSUNUZ DA ARSA MI BİTTİ????BU MANTALİTE HER HALDE DÜNYADA BİR İLKTİR.AMA MANTALİTE KOOP MANTALİTESİ OLMADIĞI İÇİN DE GAYET NORMALDİR.

Yanıtla
OPT. DURMUŞ ASMAHAN 07.12.2012 19:55

Ersin Bey yazınızla ilgili çoğu şeye en işten duygularımla katılıyorum. Ne yazık ki optisyenlerin maaşları ile yazdıklarınıza katılmıyorum.
İlk önce bir meslekte çalışanların fiyatını arz talep belirler. Bunu tutup başka dallarla karşılaştırmamız çok yanlış olur. İkinci olarak ta optisyen (mesul müdür)ün görev yaptığı optik müesseselerde maliye hariç tüm sorumluluk optisyen e aittir. sgk sözleşme maddelerinde cezalarının ne kadar sert olduğunu hepimizde biliyoruz. en ufak bir yanlışta optisyen para ve yıllarca fesih yoluna kadar ceza alabilmektedir. Bu kadar sorumluluk yüklenmiş bir meslek insanının sorumluluk parasını almak ta ayrı bir haktır. Sizlere örnek olarak onlarca meslektaşımdan sadece birisinin başına geleni anlatmak istiyorum. 3 yıl önce 5 ay çalıştığı optik müessesede arkadaşım işten ayrıldıktan sonra hastanın birisini sadece cam aldığını ve çerçeve almadığına dair şikayet etmiş. açılan soruşturma sonucunda 10 bin tl ceza 3 ay fesih gelmiş . bu olanlardan arkadaşım hiç bir şekilde haberi yok. 3 yıl sonra savcılıktan gelen bir kağıt ile haberdar oluyor. Savcılığa ifade verdikten sonra geçen hafta kendisine ağır ceza mahkemesinden kağıt geldi .Konu ile alakalı avukata danıştığında 2 yıl ile 6 yıl arasında hapis cezası alacak şekilde yargılanıyor.
Yukarı da anlattığım olaylar gibi onlarca meslektaşımın şu anda başı yanmaktadır. okuldan yeni mezun olmalarına rağmen iki bin lira para + yol + artı +yemek istiyorlar demesi kolay. ama aldığı sorumluluklardan dolayı bu istedikleri para bile az.
Kazançlarımıza göre çok para istiyorlar diyebilirsiniz. ama şu bir gerçek ki bu durumu bu hale getirenlerde gözlükçüler dir. Günde zaten çoğu gözlükçünün ortalama sattığı 4 gözlüktür. Kimse gözlükçülere bu 4 gözlüğü öldüm fiyatına sat diye başına silah dayamıyor. Öldüm fiyatına çoğu gözlükçü ekmek parasını çıkartıkları ürünlerini satsınlar sonra da optisyenlerin maaşı fazla diye yakınmak ne kadar da gülünç .

Ayrıca Ahmet Beyde sizde optisyen fazla olacak baya sevinmektesiniz. Ama şunu herkes bilmeliki optisyen in fazla olması optisyenlerden fazla optik müessese sahiplerine zarardır. Optisyenlerin fazla olduğu zaman talep doğrultusunda devlet kamuya almak zorunda kalacak ve optisyenler bir şekilde kendine kurtaracak .Gün geçtikçe sektördeki paylarını çoğaltmak isteyen optik şirketlerin önündeki tek engel optisyenlerin az olmasıdır. Optisyen fazlalığı ile bu engel kalkacaktır.
O saatten sonrada zaten çoğu tekli müesseseler optisyen şu kadar maaş istiyor diye dert yanmayacaktır. Çünkü onlar o gün geldiği zaman ellerinde optisyen çalıştıracak çoğunun o optik müessese dahi kalmayacak .
yukarda bahsettiğim bi kaç şeyin ne kadar doğru olduğunu sektör bu şekilde ilerlemeye devam ederse hepiniz de şahit olacaksınız. Ama elinizde o zaman yapabileceğiniz hiç bir şey de kalmamış olacaktır.
2007 yılında mezun oldum . 5 senedir bu sektörde en fazla tartışılan noktaların başında optisyenlerin maaşları ve optisyen gözlükçü kavgasıdır. ve en acı olan şu ki herşey tartışılırken simsar güçleri projelerini hayata geçirmektedir.

saygılar

Yanıtla
Taylan Küçüker 07.12.2012 19:17

Optik sektöründe kan kaybı devam ediyor
http://www.turkiyegazetesi.com/makaledetay.aspx?id=548797

Yanıtla
AHMET DERMAN 07.12.2012 17:19

Sn.Ersin Biliç Gözlükçülerin getirildiği en son nokta yı hesap kitap yaparak basitçe açıklayan mükemmel yazınız için hem teşekkür ediyorum; hemde sonsuz derecede tebrik ediyorum. TÜRKİYE ÇAPINDA ORTALAMA OLARAK GÖZLÜKÇÜ BAŞINA DÜŞEN REÇETE ADEDİ 100 TANEDİR.Çerçeve 35 T.L. CAM 10 T.L.Ödemesi 10 yıl önce bile yoktu.Sizin yukarıda kalem kalem açıkladığınız masraf kalemleri en asgari seviyede hesaplanmış değerlerdir.Buna rağmen piyasada gözlükçüler işine devam ediyor ise;enflasyon karşısında, hem sermaye kaybediyor hemde mal varlıkların satarak ayakta durma savaşı vermekte, veya borçlanarak faaliyetine devam etmektedirler.Yeni mezun optisyenlerin yatacak yer veya yemek bir yana istedikleri ücret Aslında geçim şartları için belki çok değil ama gözlükçüye mesül müdür olarak gelmek isteyen bu gençler iş yerini zarar ettirmemek gibi mesül müdürlüğün icabı bir sorumlulukları da vardır ama bu bilinçte olmadıkları gibi; sizin yukarıda yaptığınız detaylı hesaptan bihaber oldukları için hayal aleminde dolaşmaya devam ediyorlar.14 Tane optisyen okulundan ve 2 özel üniversiteden 3 yıl içinde mezun olup sahaya çıkacak 2000 cıvarında sahaya çıkacak optisyen iş ararken onlarında muhtemelen ayakları suya erecektir.
Saygılarımla.

Yanıtla
Murat Taştan 07.12.2012 16:37

Ersin bey,

Yazmış olduğunuz yazıdan dolayı sizi tebrik ediyorum.Dogru bir konuya adım attınız.

Teşekkürler

Yanıtla
    mustafa yazıcı 07.12.2012 20:41

    nesini tebrik ediyorsun murat bey türkiye optisyen çöplüğüne döner ve teşekkürler
    dersin

    Yanıtla
      Murat Taştan 08.12.2012 18:42

      Mustafa Bey,
      Hak eden işini düzgün yapar.Hakkını kazanarak alır.Hak etmeyen çöplükte yaşar.
      Yeri geldi mi sağlık mesleği diyorsunuz.işinize gelmedi mi istemiyoruz.

      Rekabet olacak ki kalite artsın.

      Hem ne kadar Optisyen Okadar çabuk kurumsal kimliğe kavuşacaktır bu sektör.

      Bunu bilmenizi isterim…

      Yanıtla